Betrokkenheid

Ondernemen is topsport, elke dag opnieuw. Opdrachten binnenhalen, personeelsinzet regelen, facturen versturen en, zeker niet onbelangrijk, communicatie. Want met goede communicatie bindt u zowel uw medewerkers als uw doelgroep aan uw bedrijf. Maar hoe doet u dat, zonder de grip op andere zaken te verliezen en zelf te kunnen blijven sporten?

“Groeten uit…”

Een goed middel om betrokkenheid te creëren is bijvoorbeeld elke week alle grote en kleine nieuwtjes te verzamelen: ‘Grote opdracht gescoord in de Eemshaven’, ‘Nieuwe ICT collega stelt zich voor’, ‘Esther terug van zwangerschapsverlof’, ‘Vergunning nieuwbouw is rond’ en alles wat maar voorbijkomt. Onder een leuke noemer gaat dit eens per week naar uw medewerkers.” Groeten uit…”, “Keek op de week”, wat maar past binnen uw organisatie. Het mooie hiervan is, dat het ook interactief mogelijk is, iedereen kan iets aanleveren.

Om uw doelgroep te bereiken kunt u een soortgelijk iets doen. Uiteraard zullen zij niet veel oog hebben voor bijvoorbeeld de geboorte van het zesde kindje van uw regiomanager, de MT-vergadering op maandagochtend, of de trouwplannen van uw chauffeur. Wel vinden ze het vast interessant om te lezen dat u een nieuw product op de markt brengt, workshops wilt organiseren, of gaat verhuizen naar een groter pand.

Over de schutting ermee!

“Hartstikke leuk idee, maar waar haal ik de tijd vandaan?” Het antwoord hierop is simpel: “Gooi het over de schutting! “ Zodat zowel u als ik kunnen doen waar we blij van worden. En voor mij is dit, u raadt het al, schrijven. Met 1 telefoontje heeft u het geregeld: 06-30259171 Liever per mail? Ook dat mag: sprekendliset@gmail.com https://sprekendliset.nl/schrijven-en-redigeren

Geplaatst op 06 aug. 2021

Terug naar alle blog-items